Des de fa unes dècades, l'ordinador ha entrat a formar part del món educatiu. No tots els professors el veuen de la mateixa manera, ja que uns creuen que serveix com a objecte d'estudi(que adquireixi coneixement sobre les noves teconologies) i d'altres com a instrument didàctic(convertir l'ordinador en un instrument d'aprenentatge i en una gran ajuda tant per al professor com per l'alumne).
L'ordinador com a tutor:
Ens fa referència a una modalitat de software que reprodueix el model tradicional d’ensenyament-aprenentatge. Aquest tipus de software és molt popular. L’ordinador tutoritza el procés d’aprenentatge realitzat per l’estudiant.
Es pot establir un paral·lelisme entre el disseny dels programes informàtics i la modalitat d’interacció a classe, caracteritzada per la successió:
Iniciació (docent) - Resposta (alumne) – Avaluació (professor)
Paper del mestre:
- Consultar la informació i facilitar l'aprenentatge
- Dissenyar situacions
- Moderar i tutoritzar la classe
- Avaluar contínuament
- Orientar i guiar
- Avaluar i seleccionar les tecnologies
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada