- la opció d'una assignatura independent i en igualtat de condicions amb la resta de les matèries curriculars i,
- el tractament transversal en què els mitjans excedeixen les àrees disciplinars tradicionals.
El tractament dels mitjans de comunicació, per l'apropament dels alumnes a la realitat quotidiana, no es limita només a continguts informatius, sinò que ha d'estimular i atendre amb una dinàmica didàctica adequada i centrada en l'alumne, la motivació, els valors, la interculturalitat, el pensament crític, l'actitud investigadora, la interdisciplinarietat i el descubriment, i la creació dels seus propis missatges de resposta al medi.
Dins de l'àrea de comunicació i llenguatge, el curriculum contempla que l'infant ha de ser capaç:
- tenir curiositat, interès i gaudir davant les creacions audiovisuals.
- experimentar amb tècniques audiovisuals bàsiques.
- interès per compartir interpretacions, sensacions i emocions provocades per les produccions artístiques.
- utilització d'instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar.
- utilització d'instruments tecnològics en els processos creatius per al treball amb la fotografia, el vídeo i l'ordinador a través dels programes oberts d'edició de
textos, gràfics, presentacions. Expressió audiovisual per crear històries, dibuixar i pintar amb editors gràfics i multimèdia. - manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i audiovisual, i incorporar la iniciació als instruments tecnològics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada