dimarts, 5 de maig del 2009

Enfocaments per a la integració curricular dels mitjans de comunicació

La introducció de l'educació en mitjans de comunicació al currículum presenta diverses alternatives, però en resum defensa:
- la opció d'una assignatura independent i en igualtat de condicions amb la resta de les matèries curriculars i,
- el tractament transversal en què els mitjans excedeixen les àrees disciplinars tradicionals.

El tractament dels mitjans de comunicació, per l'apropament dels alumnes a la realitat quotidiana, no es limita només a continguts informatius, sinò que ha d'estimular i atendre amb una dinàmica didàctica adequada i centrada en l'alumne, la motivació, els valors, la interculturalitat, el pensament crític, l'actitud investigadora, la interdisciplinarietat i el descubriment, i la creació dels seus propis missatges de resposta al medi.

Dins de l'àrea de comunicació i llenguatge, el curriculum contempla que l'infant ha de ser capaç:
  • tenir curiositat, interès i gaudir davant les creacions audiovisuals.
  • experimentar amb tècniques audiovisuals bàsiques.
  • interès per compartir interpretacions, sensacions i emocions provocades per les produccions artístiques.
  • utilització d'instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar.
  • utilització d'instruments tecnològics en els processos creatius per al treball amb la fotografia, el vídeo i l'ordinador a través dels programes oberts d'edició de
    textos, gràfics, presentacions. Expressió audiovisual per crear històries, dibuixar i pintar amb editors gràfics i multimèdia.
  • manifestar les habilitats necessàries per poder escoltar, observar, interpretar i crear en els diferents llenguatges: verbal, corporal, plàstic, musical, matemàtic i audiovisual, i incorporar la iniciació als instruments tecnològics.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada